Nova incorporació al fons Màrius Torres

mariustorres

Retrat procedent del Fons Màrius Torres (Flickr)

Coincidint amb el setanta-cinquè aniversari de la mort del poeta Màrius Torres (Puig d’Olena, 1942) i el setantè de la publicació de la primera edició de les seves Poesies (Coyoacan, 1947), els propers dies 26 i 27 d’octubre tindrà lloc a la Facultat de Lletres el II Simposi Internacional Màrius Torres organitzat per la Càtedra Màrius Torres.

En aquest marc, i gràcies a la intervenció de la Càtedra Màriues Torres, hi haurà l’acte de donació a la Universitat de Lleida dels autògrafs literaris del poeta lleidatà i de la correspondència que li envià a Joan Sales, conservats a l’arxiu del Club Editor. Tot aquest material s’incorporarà al Fons Màrius Torres conservat a la Biblioteca de Lletres des de l’any 2001, i que prové de les donacions fetes per Víctor Torres, d’una banda, i per M. Gràcia Ponsa Figueras, neboda de Mercè Figueras, de l’altra.

Aquests documents literaris (manuscrits i mecanoscrits) i els documents personals (cartes) ja estan digitalitzats per la Càtedra Màrius Torres i s’integraran dins els repositoris de Biblioteca i Documentació, a fi que puguin ser consultats via web així com ser recol·lectats per cercadors i recol·lectors d’abast mundial. Així mateix, cal fer menció que aquest any també s’han incorporat nous materials al Repositori Màrius Torres. Es tracta del quadern manuscrit de notes particulars i cites de diversos autors, digitalitzat també per la Càtedra, i d’unes partitures també manuscrites.